04-01-2010 01:28 місто "Фільчині" грамоти і…
"Кемська волость? Та нехай забирають на здоров’я!"
х/ф "Іван Васильович змінює професію"
У переддень новорічного свята колектив КП "Черкаситеплокомуненерго" отримав від міської влади і особисто від міського голови, як то кажуть, "подаруночок". А саме, рішення передати підприємство в оренду терміном на 15 років. Звісно, всі розмови на цю тему супроводжувалися запевненнями, що таке рішення всім піде на користь, що тарифи знизяться, що на міський бюджет багато років поспіль литиметься чи не золотий дощ від орендної плати. Щоправда, логіка одразу каже: "стоп". Бо ж орендареві хтось має заплатити, щоб він, у свою чергу, зміг отой "золотий дощ" до бюджету спрямувати. ..
Та про економіку зараз мову вести не будемо. А глянемо на ті документи, які лягли у підгрунтя такого рішення. І знайомство з ними змушує до висновку, що черкаська міська влада останнім (чи останнім тільки?) часом підсовує нам, її виборцям, суцільні "фільчині" грамоти. А в підтвердження пропоную пропоную почитати "Статут територіальної громади м. Черкаси", рішення про неутворення районних у місті Черкаси рад і ось ці документи, про які писатиму нижче.
Один з них називається "Концепція теплопостачання та гарячого водопостачання міста Черкаси". Документ схвалений на сесійному засідання міськради 17 грудня минулого року. Він ставився на голосування тричі і перший раз для його схвалення не вистачило одного голосу та ще 8 депутатів були проти. Але вже за кілька хвилин противників залишилося двоє, а до прихильників додалося троє. І ось він цей "шедевр", на підставі якого місту пропонують розвивати одну з найважливіших систем життєзабезпечення. Доведеться цитувати, адже документ так і не з’явився на сайті міської ради (ні на старому, ні на оновленому). Отже – "Концепція теплопостачання та гарячого водопостачання міста Черкаси".
"Завдання концепції : виробити основні засади політики міської влади щодо теплопостачання та гарячого водопостачання міста Черкаси" .
Помилуйте, але економічні словники дають нам визначення концепції як "системи поглядів і способів досягнення цілей, загальне розуміння явищ". А тут виходить, що наша міська влада 17 грудня планує тільки визначатися з "основними засадами політики". В подальшому тексті документу прослідковують потуги його автора (авторів?) таки зрозуміти явище, що називається "теплопостачанням", причому починаючи від азів фізики 8-го класу загальноосвітньої школи. Після декларативного і банального за змістом та явно неграмотного щодо правил української мови формулювання мети "стабільне забезпечення теплом та гараячим водопостачанням громадськІ установИ та господарюючІ суб’єктИ", розлого розповідається про типи системи теплопостачання, тобто централізовану та індивідувальну. Потім повідомляється про те, які бувають типи енергоресурсів – невідновлювальні та відновлювальні – з їхніми перевагами та недоліками. З усього робиться висновок про енергетичне вугілля ( з домішками торфу і побутового сміття) як про найдоцільніший енергоресурс для централізованого теплопостачання, яке має використовуватися в найбільших мікрорайонах міста.
Перспективи розширення потужностей системи теплопостачання міста автор/автори концепції вбачають у "реновації існуючих будівель з метою енергозбереження" . Але необхідність заходів, спрямованих на енергоефективність всіх споруд у місті, зрозуміла і без ЦІЄЇ концепції. Так як і без ЦІЄЇ концепції відомі загальні параметри системи теплопостачання в місті: два теполопостачальні підприємства – ТЕЦ та "Черкаситеплокомуненерго", кількість мереж на балансі в одного та іншого, хто яке паливо використовує.
Далі все якось плутано. Зазначається, що "Черкаська ТЕЦ використовує природній газ в якості палива в зв’язку з тим, що вартість природного газу,що використовується для потреб населення менше, ніж вугілля". Але при тому "Існуючі генеруюч потужності ТЕЦ дають можливість забезпечити 93% споживачів міста тепловою енергією, отриманою з вугілля". Здається автор натякає, що вартість газу буде зростати і, зрештою, перекриє вартість вугілля, яке, судячи з тексту концепції, коштує поки що майже на 30% більше, ніж газ для виробництва тої ж самої кількості теплової енергії (872,87 грн з ПДВ проти 1200 грн.). Але при тому нічого не кажеться про зростання вартості енергетичного вугілля, яке невідворотне зростання труднощів, пов’язаних із його видобуванням. Про екологічні наслідки – і поготів…
Зрештою, як напрямок розвитку системи теплопостачання міста автор, а тепер уже і міські депутати та ми з вами, шановні їхні виборці, погоджуємося з тим, що потрібне "збалансування потужностей теплопостачаючих організацій, координація між ними та об’єднання мереж та генеруючих потужностей… Проведення реновації будівель приведе до значного зменшення споживання тепла, виткористовуючи існуючі транспортні потужності Черкаської ТЕЦ для забезпечення 93% споживачів міста теплом генерованим з вітчизняного вугілля.
З часом в місті має використостовуватися сміття, як енергоресурс для теплопостачання, що дозволило б вирішити проблему утилізації сміття". І насамкінець, автор концепції пропонує "джерела фінансування концепції" (?):
"Міський бюджет – проведення реновації будівель бюджетних установ.
Теплопостачальні компанії та їхні інвестори – реконструкція генеруючих потужностей та транспортних магістралей.
Власники будівель (в т.ч. багатоквартирних будинків) – проведення реновації будівель.» І приписує: «Зрозуміло, що для реалізації цієї концепції потрібні значні фінансові ресурси за короткий проміжок часу, що неможливо без залучення кредитних ресурсів, як вітчизняних (державних та приватних), так і іноземних (інвестиційний капітал та кредити міжнародних фінансових організацій)."
На 7 сторінок тексту 3 списані зі шкільного підручника, ще стільки ж – загальних роздумів та припущень і єдина конкретика – "злити" воєдино ТЕЦ та "Черкаситеплокомуненерго". Ну хіба ще попередження, що власникам житла не варто розраховувати на допомогу міста у фінансуванні заходів з енергозбереження на своїх будинках і що натомість треба готуватися сплачувати за зобов’язаннями влади по кредитах. Які також братимуться з на підставі довільних міркувань і припущень? Доводиться дивуватися тільки владі Луцька, Дніпропетровська, Івано-Франківська, які вивіряють кожну цифру, замовляють енергоаудит вцілому систем та пооб’єктний, проводять "круглі столи" та консультації з провідним науковцями, не забуваючи при тому радитися із громадськістю . В Черкасах же – все навдивовижу просто. Ще 17 грудня плануючи виробити "основні засади політики щодо теплопостачання" та розібратися що там і як з теплопостачанням, вже за тиждень, 24 грудня, міська влада хутко позбавила громаду одного з найбільших майнових комплексів та вагомого енергетичного ресурсу, прийнявши рішення про оренду "Черкаситеплокомуненерго".
А "конкретика" щодо "злиття" "Черкаситепрлокомуненерго" (принаймні формально) народилася всього лиш завдяки підказці голови правління ВАТ "Черкаське хімволокно" ,про що йдеться у його листі від 23.09.2009 на ім’я черкаського міського голови Одарича С.О. :"З метою гарантування вчасного початку опалювального періоду 2009 -2010 р.р. в місті Черкаси, покращення якості теплопостачання у всьому місті, уникнення випадків неналежного надання послуг, що можуть виникнути в зв’язку з відсутністю координації роботи між Черкаською ТЕЦ та КПТМ "Черкаситеплокомуненерго" вбачається долцільним вирішити питання щодо надання в користування ВАТ "Черкаське хімволокно" цілісного майнового комплексу КПТМ "Черкаситеплокомуненерго" шляхом укладання договору оренди".
Отак все просто, без цифр, економічних обгрунтувань, тільки трохи шантажу у переддень опалювального сезону (актуального й зараз?): "мовляв, оце трохи нескоординуємо, і цокотіть зубами". І цей лист є обгрунтуванням не тільки вищезгаданої концепції, а й власне рішення "Про оренду цілісного майнового комплексу комунального підприємства теплових мереж "Черкаситеплокомуненерго»" І положення про порядок проведення конкурсу на цю оренду, де тільки що не записана назва вже всім відомого орендаря . До речі, в тексті імовірної угоди з орендарем є таке: "Орендар виступає правонаступником усіх прав та обов’язків Підприємства («Черкаситеплокомуненерго», прим.), крім прав та обов’язків, що виникають за кредитною угодою між Підприємством та Європейським Банком Реконструкції та Розвитку (далі ЄБРР)". Отже міська збирається віддати потужності та інфраструктуру "Черкаситеплокомуненерго" в оренду, а саме підприємство залишити наодинці з кредитом в 11 млн Євро, накинутому два роки тому підприємству практично силоміць під гарантії міста. І лишається тільки радіти, що сьогодні кредитні ресурси ще до міста не надходили і , судячи з відомостей про реакцію ЄБРР, навряд чи вже й надійдуть.
Ну як інакше назвати витвори нашої міської влади, ніж «фільчині грамоти»? І не згадати при тому царя-самозванця і знаменитої гайдаївської комедії? Але ж зовсім не комедія розігрується в Черкасах…
|