Повідомте про події та творчих людей у Вашому місті, селі, районі! Ласкаво просимо до КОЛА!
Поділитись
10-10-2009 18:47    життя...
Що нам підсовує "двигун торгівлі"
(Інформація для матеріалу надана Територіальним відділенням Антимонопольного комітету України в Черкаській області)

Найпоширеніший спосіб увести в оману споживача, це перетворити банальну якість товару, який просувається на ринок, в унікальну. В даному випадку споживач заплатить за уявну ексклюзивність абсолютно рядового товару чи послуги.

Пиво – як пиво, чай – як чай...

Поширення інформації, що вводить в оману, як засіб для просування товару на ринок, характерна для тих галузей, де панує жорстка конкуренція. Так, наприклад, при просуванні пива однією з торгових марок, об’єктом реклами був обраний хміль, який, на відміну від води та солоду, ще не “обіграли” у своїх рекламних роликах інші виробники. У рекламі наголошувалося, що “що тільки своєчасно зібраний хміль надає пиву правильний смак і аромат”, хоча в дійсності будь-яке пиво вариться із своєчасно зібраного хмелю.
За таким же принципом діяла інша компанія – постачальник чаю. Внаслідок проведеної рекламної кампанії  у сполживачів склалося враження, що саме тонізуюча дія є перевагою чаю розрекламованої марки. Але ж будь-який чай, незалежно від сорту чи технології виготовлення, за своїми природними властивостями є тонізуючим напоєм.

Що там дрібненько написано?

Не менш винахідливими є надавачі послуг. Як приклад – рекламні кампанії мобільних операторів щодо тарифних планів. Як правило, у рекламі увага потенційних споживачів зосереджена на вартості телефонного дзвінка. Проте, рекламні “недомовки” приховують від споживача інформацію, яка б могла суттєво вплинути на його вибір. Найпоширеннішими “фокусами” рекламодавців послуг мобільного зв’язку є повідомлення ціни послуги без зазначення, що донеї слід додати обв’язкові відрахування, наприклад, до пенсійного фонду. Або ж зазначення у рекламних буклетах у якості переваги відсутність плати за з’єднання. При цьому від споживача приховується, що вартість першої хвилини коштуватиме вдвічи вище, ніж другої та решти хвилин. Як правило, така інформація зазначається дрібним шрифтом і майже непомітна, тому споживач робить хибний вибір, не маючи правильної уяви про справжню вартість послуги.

5 відсотків від річного доходу або до 10 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за недобросовісну рекламу

Обман покупця – явище, яке існує на будь-якому ринку і може виявлятися у різноманітних формах. Саме тому, з 13 січня 2009 року вступили в дію зміни до Закону України “Про захист від недобросовісної конкуренції”, які стосуються заборони поширення інформації, що вводить у оману – реклами в тім числі. Цим законом передбачена, що за вчинення суб’єетами господарювання недобросовісної конкуренції накладається штраф у розмірі 5 відсотків доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) суб’єкта господарювання за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф, або ж в розмірі до 10 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Територіальне відділення Антимонопольного комітету України в Черкаській області за час від початку дії змін до Закону України “Про захист від недобросовісної конкуренції” мало вже достатньо приводів для їх застосування у вигляді як рекомендайцій, так і штрафних санкцій. Ось кілька з них.

Про ГМО (генетично модифіковані організми)

Товариство, реалізуючи через торгову мережу продукцію власного виробництва (кулінарія та пельмені), поширювало інформацію про відсутність у цій продукції ГМО, але підтверджуючих документів про це не мало. Товариству рекомендовано припинити розміщення у торгових мережах рекламної інформації без відповідних документів на підтвердження відсутності ГМО (протоколів випробувань)

“Найнижчі ціни, найдешевші тарифи”

Протягом березня-травня 2009 року  на одному з білл-бордів у Черкасах  містилася інформація товариства щодо продажу газового та опалювального обладнання “за найнижчими цінами”, що насправді не відповідало дійсності. Товариству рекомендовано припинити поширювати таку інформацію

Рекомендовано припинити інформацію, яка розповсюджувалася у безкоштовній рекламно-інформаційній газеті в Черкасах,  про найнижчі ціни на косметологічні та перукарські послуги приватному підприємцю, власниці студії краси.

З радіоефіру однієї з місцевих радіостанцій знятий радіоролик, в якому два місяці розповідалося про підприємство  як про “Найдешевше таксі в місті. Найдешевші тарифи. Наші машини з таксомоторами”, що насправді не відповідало дійності. Підприємству рекомендовано надалі зазначати в рекламних матеріалах правдиву інформацію щодо своїх послуг.

Заплатило штраф відкрите акціонерне товариство, яке у вітринах свого супермаркету розмістило інформацію про найнижчі ціни на товари щоденного споживання, але підтвердження достовірності цієї інформації  на момент її поширення, надати не змогло.

“Оптові ціни на лікарські засоби” -

таким оголошенням одне з товариств з обмеженою відповідальністю приваблювало покупців до свого аптечного кіоску, але при тому застосовувало роздрібну надбавку до цін.  Товариству рекомендовано припинити поширювати таку інформацію.


“Усі види страхування” –

саме таку фразу читаємо у рекламних матеріалах страхових компаній. Але ж насправді, надаються далеко не всі види страхування, адже компанії не мають на те відповідних ліцензій. За рекомендацією ТВ Антимонопольного комітету, компанії зняли некоректну окламу і надалі зобов’язалися зазначати тільки точні відомості.


“Ми - єдині!”

Товариство з обмеженою відповідальністю своєю рекламою, роміщеною в черкаських автобусах, наполягало на тому, що воно є єдиним оператором із розміщення рекламних банерів на будівлях, ексклюзивним оператором із розміщення реклами на транспорті. Але це виявилося далеко  не так. Товариству рекомендовано припинити розповсюдження неправдивої інформації. Рекламні оголошення у автобусах були зняті.

“Дуті” тиражі

Завищуючи тираж у вихідних даних, одна з черкаських безкоштовних рекламно-інформаційних газет отримувала переваги в конкуренції на ринку рекламно-інформаційних послуг в друкованих засобах масової інформації. На даний час газета вказує справжні тиражі.

“До 200 каналів безкоштовно”

Три  літніх місяці у безкоштовній рекламно-інформаційній газеті  фізична особа-підприємець поширював інформацію про свою пропозицію на ринку супутникового телебачення, використовуючи фразу “до 200 російськомовних каналів безкоштовно”. В Територіальному відділенні Антимонопольного комітету  наполіягли на заміні цієї фрази на “Понад 100 україно- та російськомовних каналів”.

Прикладів недобросовісної реклами кожен зможе  назбирати, прогулявшись містом та прочитавши пару-трійку сіті-лайтів чи білл-бордів, ну і газет, звісно, які неперебірливі щодо рекламних грошей, читачеві ж нагадують (все тим же дрібним шрифтом), що "відповідальність за зміст реклами несе  рекламодавець" . Отже, далі ще буде...

Для ілюстрацій використані зображення з мережі Internet

 



10.10.2009         Оксана Колісник

Ще статті на тему



НОВИНИ, ПОДІЇ

03 грудня
13:17 У кожного свій шлях до мистецтва, в тому числі до мистецтва вишивки. Одні починають вишивати ще в дитинстві, інші вже в зрілому віці під впливом творів знаних майстрів, або в час випробувань...

12:57 35 років від дня свого народження відзначила Обласна бібліотека для юнацтва імені Василя Симоненка. Ставши з самого свого відкриття одним з найулюбленіших місць спілкування для молоді, бібліотека і через десятиріччя, не зважаючи на суспільні, інформаційні шторми, утримує це лідерство, сміливо дивиться в майбутнє, відкриваючи перед своїми читачами нові горизонти Світу Книги.

12:48 Здається, перерва надто затяглася...

13 вересня
16:02 Хор імені Миколи Лисенка з Утрехту (Голандія) співав для черкащан українські пісні. Це перші гастролі унікального — українського без українців — колективу містами Центральної та Східної України. Ця зворушлива подія зібрала повний зал Черкаської обласної філармонії.

15:34 Свої перші півстоліття Юрій Прокопчук,артист Черкаського академічного обласного музично-драматичного театру імені Т.Г.Шевченка відзначив творчим вечором-бенефісом в колі родини, колег та шанувальників його оригінальної творчості.

15:11 Акція “Родченко-120” відбулася у Черкаському художньому музеї. Присвячена вона 120-річчю від дня народження Олександра Родченка, засновнику жанру політико-соціального та рекламного плаката в перші роки радянської влади, художнику, фотографу, співавтору Володимира Маяковського. До акції, яка проходить в рамках Московського міжнародного бієнале графічного дизайну “Золота бджола” приєдналися провідні картинні галереї Росії та світу.

18 липня
15:35 "Тут мав би співати Державний заслужений академічний Черкаський народний хор", - це перефразування стандартної рекламної формули і матеріал від Лева Хмельковського, редактора українського тижневика "Свобода" із США, читайте як постскриптум до недавньої презентації влади (чи все ж культури?) Черкащини в США.

01 липня
12:08 "Неможливе мистецтво" від Ярослава Гладкого – виставку унікальних дереворитів представляє Черкаський художній музей. Перша у Черкасах виставка майстра, який знайшов у Подніпров'ї коріння свого давнього роду.

11:45 „Символи мого народу” – у Черкаському художньому музеї виставка витинанок Віктора Співака. Його роботи є втіленням нового рівня традиційного уявлення споконвічних традицій давнього українського мистецтва.

24 червня
09:05 «Заслужений академічний Черкаський народний хор виявився чужим на Бруклінському фестивалі, а міг би…» Враження від перебування делегації з Черкащини у США від Лева Хмельковського, провідного редактора найстарішої газети українців закордоння «Свобода».

06 червня
00:50 І знову Кам'янка - центр музичного Всесвіту. У останній день 22-го Міжнародного фестивалю "Музичні прем'єри сезону", який відбувався в Києві у містечку над Тясмином засяяло справжнє мистецьке сузір'я - всесвітньо відомі музиканти з Росії, Італії, Німеччини грали для кам'янчан і слухали юних кам'янських колег.

28 травня
14:28 Черкаський художній музей відзначає 20-річчя від дня створення. Він наймолодший в Україні, але один з найдинамічніших, найцікавіших для відвідувачів.

17 травня
14:00 Гран-прі всеукраїнського хорового фестивалю – у черкаського «Канону»! Кришталеві писанки – відзнаки переможців IX Всеукраїнського фестивалю «Наддніпрянські пасхальні піснеспіви» – привезли до Черкас з творчої поїздки до Дніпропетровська артисти камерного хору «Канон».

13:18 Одинаки й родини! Усі – на «Кайдашеві гостини»! Фольклорне свято, назване на честь героїв Івана Нечуя-Левицького, відбулося у Корсуні-Шевченківському.

13:08 55-річчя від дня заснування відзначила Корсунь-Шевченківська дитяча школа мистецтв

12:53 «У колі муз» разом – актори Черкаського музично-драматичного театру та учні гуманітарно-правового ліцею.

11 травня
13:19 19 травня вперше у Черкасах на "Ніч музеїв" - запрошує Черкаський художній музей. Свято триватиме до опівночі!

13:00 19 травня у Медведівці на Чигиринщині відзначатимуть 244 річницю від початку "Коліївщини" та вшановуватимуть пам'ять свого героїчного земляка козацького ватажка Максима Залізняка

12:41 15 травня о 15.00 у бібліотеці і мені Лесі Українки - презентація двотомного путівника "Польські замки і резиденції в Україні", створеного журналістом та мандрівником Дмитром Антонюком та виданого видавництвом "Грані-Т"

03 травня
11:37 Черкаський симфонічний – перші кроки творчого шляху відбулися. Слухачі благословили новий колектив оплесками й квітами, справа за владним благословінням - офіційними документами.